Definicje
Terminy pisane w Regulaminie wielką literą, które nie zostały zdefiniowane w pozostałych postanowieniach Regulaminu mają następujące znaczenie:
Korporacja – Warmińsko-Mazurskie Zrzeszenie Transportu z siedzibą w Olsztynie ul. Władysława Jagiełły 2a, 10-127 Olsztyn, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000018279. e-mail: wmzt@ol.home.pl, telefon +48895279692
Aplikacja – program komputerowy o nazwie RT3000taxi, przeznaczony do instalacji na urządzeniu mobilnym, rozpowszechniany wśród Kierowców przez Korporację na podstawie licencji udzielonej przez Producenta, wspomagający Kierowców w wykonywaniu przewozów na rzecz Korporacji.
Kierowca – kierowca w rozumieniu art. 2 pkt 21 ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.), uprawniony do poruszania się Taksówką i przyjmowania zamówień na Przewóz Osób, związany Umową z Korporacją.
Operator Płatności – Instytucja Płatnicza działająca na podstawie licencji i zarejestrowana w Komisji Nadzoru Finansowego, świadcząca usługę obsługi procesu szybkiej płatności.
Opłata Miesięczna – opłata uiszczana przez Kierowców na rzecz Korporacji za jej usługi na podstawie Umowy zawartej pomiędzy Kierowcą a Korporacją.
Popup – wyskakujące okienko, które pojawia się na stronie internetowej lub w Aplikacji i zawiera dodatkowe informacje albo pytania.
Prowizja Od Zleceń – kwota pobierana przez Korporację od każdego przekazanego Kierowcy zlecenia przewozu, na podstawie Umowy zawartej pomiędzy Kierowcą a Korporacją.
Przeglądarka – przeglądarka stron internetowych zainstalowana na urządzeniu mobilnym Kierowcy.
Rachunek Kierowcy – rachunek prowadzony na rzecz Kierowcy przez Korporację, na którym gromadzone są środki wpłacane przez Kierowcę na poczet Prowizji Od Zleceń oraz Opłaty Miesięcznej, oraz z którego Korporacja pobiera Prowizje Od Zleceń oraz Opłatę Miesięczną na podstawie Umowy.
Status wpłaty – stan płatności po zakończeniu procesu płatności przez Kierowcę, może przybierać wartości: „płatność zakończona sukcesem”, „płatność nieudana”.
System RT3000 – zbiór programów, którego zadaniem jest przyjmowanie i przekazywanie Kierowcom zleceń przewozu otrzymanych przez Korporację oraz wspomaganie pracy Dyspozytorni i Kierowców.
Umowa – umowa zawarta pomiędzy Kierowcą a Korporacją w celu uregulowania warunków współpracy polegającej na przekazywaniu przez Korporację zleceń przewozu Kierowcy oraz realizacji tych zleceń przez Kierowcę.
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady korzystania przez Kierowców z usługi Szybka Płatność dostępnej w Aplikacji RT3000taxi.
Usługa Szybka płatność służy do regulowania wyłącznie Opłaty Miesięcznej oraz należnych Prowizji Od Zleceń (zwane dalej łącznie „Opłatami”) na rzecz Korporacji.
Zakazane jest wnoszenie przy pomocy usługi Szybka Płatność innych opłat, niż wymienione w ust. 2. Każda kwota wpłacona przez usługę Szybka Płatność stanowi przedpłatę na poczet Opłaty Miesięcznej oraz należnych Prowizji Od Zleceń.
Przedpłaty są wnoszone na podstawie Umowy zawartej pomiędzy Kierowcą a Korporacją i są księgowane na indywidualnym Rachunku Kierowcy, którego saldo Kierowca może sprawdzić w Aplikacji za pomocą funkcji Moja Baza.
Operatorem Płatności jest PayPro SA, której dane adresowe, numery licencji oraz regulaminy znajdują się na stronie przelewy24.pl
Zasady i sposób wnoszenia Opłat przez Kierowcę
Skorzystanie z Szybkiej Płatności jest możliwe w stanie zalogowania do Systemu RT3000.
W celu skorzystania z usługi Szybka Płatność należy w Aplikacji na zakładce Zgłoś nacisnąć przycisk > , a nastęnie przycisk Szybka Płatność. W oknie Szybka Płatność należy wpisać żądaną kwotę przedpłaty i nacisnąć przycisk Wyślij. Pojawi się Popup z informacją o rozpoczęciu procesu płatności. Naciśnięcie przycisku Zamknij spowoduje otwarcie Przeglądarki i przeniesienie na stronę Operatora Płatności.
W tym momencie można zamknąć Przeglądarkę, aby zrezygnować z płatności.
W celu kontynuowania wpłaty należy wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i dokończyć proces płatności na stronie banku.
Po zakończeniu płatności pojawi się okno z informacją o zakończeniu płatności i prośbą o poczekanie na potwierdzenie wpłaty. Kiedy pojawi się powiadomienie „Nowa wiadomość”, należy je nacisnąć. Wtedy nastąpi powrót do Aplikacji, gdzie będzie wyświetlona informacja o Statusie wpłaty.
Kierowca wnosi przedpłatę w dowolnej wysokości. Wniesiona przedpłata jest księgowana na Rachunku Kierowcy. Kierowca otrzymuje informację o Statusie płatności w postaci Info w Aplikacji.
Kierowca zalogowany do Systemu RT3000 może w każdej chwili sprawdzić saldo swojego Rachunku Kierowcy przy pomocy funkcji Moja Baza.
Kierowca w terminie 1 tygodnia od zakończenia okresu rozliczeniowego otrzymuje od Korporacji fakturę VAT za Opłaty pobrane w okresie rozliczeniowym z jego Rachunku Kierowcy. Pozostała część salda jest przenoszona na kolejny okres rozliczeniowy.
Minimalną wysokość salda Rachunku Kierowcy, wysokość Opłaty Miesięcznej oraz zasady pobierania i wysokość Prowizji Od Zleceń określa Umowa zawarta pomiędzy Kierowcą i Korporacją.
Dane osobowe Kierowcy są przetwarzane przez Korporację na zasadach określonych w Umowie.
Dane osobowe niezbędne do procesu przeprowadzenia płatności przetwarza Operator Płatności na zasadach określonych w Obowiązku informacyjnym
Reklamacje
Reklamacje dotyczące procesu płatności należy zgłaszać na stronie Operatora Płatności reklamacje.
Reklamacje dotyczące Rachunku Kierowcy należy zgłaszać w Korporacji.
Postanowienia końcowe
Korporacja zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie. Kierowcy zostaną powiadomieni o zmianie Regulaminu w formie Komunikatu w Aplikacji.
Niniejszy Regulamin jest opublikowany w internecie pod adresem regulamin.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 maja 2024r.